Pora roku:

Pora roku: Początek Zimy.
Jeśli śnieg utrzymuje się dłużej niż kilka dni, możemy zacząć mówić o początku zimy. Temperatura powietrza jest coraz niższa, należy uważać na poranne przymrozki. Cienka warstwa śniegu przyjemnie skrzypi na każdym kroku lecz aura nie zachęca do wyjścia – cały czas jest pochmurnie i pada, czy to deszcz czy to śnieg. Życie w lesie zamarło na czas zimy – jedynie kilka gatunków zwierząt, nie udających się w cieplejsze rejony, zostały wśród gołych drzew, żyjąc jak gdyby nigdy nic. Nawet niektóre niebezpieczne stworzenia, nawet te z Djevelskogu, ograniczyły swoją aktywność, co nie znaczy, że należy tracić czujność. Nie zaleca się wycieczki w wysokie góry, nawet skrzydlatym wilkom, ze względu na ryzyko zejścia lawiny i silne, północne fronty powietrza niosące masę zimnego powietrza.

Menu pionowe i populacja (na samym dole)

Informacje
Oficjalna data otwarcia: 08.03.2021

POPULACJA: 9
W tym NPC: 3

Wadery (♀): 5
Basiory (♂): 4
Szczenięta: 0

LICZBA ZMARŁYCH WILKÓW: 0
LICZBA PAR: 0

Następne postarzenie: 21-23.02.22

Bestiariusz

SKALA TRUDNOŚCI (INACZEJ ST)
0 – 2 = żadne
3 – 5 = niewielkie
6 – 8 = średnie
9 – 11 = wysokie 12 = jak to zobaczysz, to sprawdź, gdzie raki zimują.

CZŁOWIEK
NASTAWIENIE: Negatywne
ZAGROŻENIE: Wysokie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 10/12 
WYSTĘPOWANIE: Głównie przesiaduje na własnym terytorium, jednak ten gatunek już tak ma, że wszędzie wtyka swój nos gdzie nie powinien. 
OPIS: Dwunożna istota uważająca się za lepszą od innych stworzeń. Cechuje go duma, terytorialność oraz pycha i chciwość, dlatego często widzi się wojny jakie toczą między sobą nawzajem. Buduje swoje okropne budowle oraz niszczy lasy będące domem dla innych stworzeń. Nie ma dobrych stosunków z innymi istotami humanoidalnymi, głównie z elfami i Åndami. Co jakiś czas można spotkać człowieka handlującego z Krasnoludami, gdzie ludzie dają im jedzenie lub materiały kowalskie w zamian za gotowe narzędzia i broń od Krasnoluda. Ludzie boją się nas dlatego gdy zobaczą jakiegokolwiek wilka, niezależnie czy jest członkiem naszego klanu czy też zwykłym samotnikiem, urządzają na nas obławę, by zrobić z nas trofeum w postaci dywanika przed kominkiem. Dlatego właśnie wkraczamy na ich teren w ostateczności oraz pod osłoną nocy. 


ELF
NASTAWIENIE: Elfy Światła - Pozytywne, Mroczne Elfy - Neutralne
ZAGROŻENIE: Elfy Światła - Żadne, Mroczne Elfy - Średnie (zależy czy zostaną sprowokowane)
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: Rasa Światła - 0/12 Rasa Mroku - 7/12
WYSTĘPOWANIE: Elfy Światła - Zaczarowany Las, Mroczne Elfy - Zakazany Las, czasem Bagna
OPIS: Elfy są podobne do ludzi, jednak w przeciwieństwie do nich są długowieczne, znacznie wyższe i o szczupłej budowie ciała. Mają szpiczaste uszy i zęby pozbawione kłów. Elfy światła mają oczy o kolorze soczystej zieleni lub krystalicznego błękitu, natomiast ich mroczni kuzyni – krwistoczerwone lub nawet czarne tęczówki. Obydwie rasy cechują się długowiecznością co obfituje to dosyć dużym zakresem magii oraz wiedzy z innych dziedzin. Świetlista rasa jest otwarta na świat oraz inne stworzenia i pokojowo nastawiona do świata. Ich mroczni krewni trzymają się w cieniu i nie wtrącają się w sprawy innych. Elfy słyną ze swojej zwinności oraz celności, tak więc są oni doskonałymi łucznikami. Każdy elf rozumie mowę zwierząt leśnych. Nie są wylewne i nie okazują uczuć, ale są wrażliwe i elfy światła uważa się za opiekunów lasów i żyjących w nich zwierząt

KRASNOLUD
NASTAWIENIE: Negatywne
ZAGROŻENIE: Wysokie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 10/12
WYSTĘPOWANIE: Podziemia
OPIS: Są to istoty mroczne, podobnie do człowieka czasami przesiąknięte złem. Niewielkiego lecz silnego krasnoluda najczęściej można spotkać podczas pracy w kopalni. Słyną one ze swojego kowalskiego kunsztu oraz wysokiej jakości wyrobów jubilerskich. Niestety, cechuje je chciwość i ciągle mania w której wierzą, że każdy chce ich okraść. Dlatego właśnie zaleca się unikanie tych istot, gdyż samym kilofem są w stanie zadać poważne rany. Warto pamiętać, iż krasnoludy okazują swój wiek i doświadczenie przy pomocy… brody – im dłuższy, tym osobnik jest starszy i bardziej doświadczony.

TROLL
NASTAWIENIE: Negatywne
ZAGROŻENIE: Bardzo wysokie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 12/12
WYSTĘPOWANIE: Zakazany Las, Wzgórza
OPIS: Cechują się dużą brutalnością – niszczą wszystko co żyje, nawet najmniejsze stokrotki czy wiewiórki. Nie grzeszą inteligencją ale nie należy lekceważyć niebezpieczeństwa z ich strony. Są duże i powolne lecz bardzo silne – mogą spokojnie zmiażdżyć silnego basiora swoim uściskiem. Gdy przyjdzie nam spotkać jednego z nich, należy się dobrze ukryć i przeczekać niebezpieczeństwo. Za dnia nie w groźne, ponieważ unikają światła słonecznego gdyż ono zmienia je w kamienne posągi.

AND - DUCH LASU
NASTAWIENIE: Pozytywne
ZAGROŻENIE: Żadne
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 0/12
WYSTĘPOWANIE: Lasy
OPIS: Duchy te żyją samotnie i chronią lasy przed przed złymi istotami, które niszczą florę i zabijają faunę, zaburzając równowagę w przyrodzie. Rozumieją każdą istotę żyjącą, niezależnie czy to roślina czy zwierzę. Dzięki swojej magii kontroluje zwierzęta i rośliny, żyjące na jego terenie, a także potrafi się teleportować i przybierać wiele form. Są bardzo łagodne i przyjazne wobec innych zwierząt. Każdy Duch Lasu jest związany z leśnymi zwierzętami i roślinami, więc jeśli ktoś je krzywdzi w jego pobliżu, natychmiast przybywa by pozbyć się szkodnika. 

ŁANIA
NASTAWIENIE: Neutralne, jednak spłoszona ucieka.
ZAGROŻENIE: Żadne
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 1/12
WYSTĘPOWANIE: Lasy, Centrum, Błonia, Zielone Wzgórza
OPIS: To samica jelenia, jedno z zwierzyn łownych, na które głównie polujemy. Mają łagodne uosobienie i nie ma prawie żadnego zagrożenia z ich strony. Łanie żyją w stadzie z jeleniami, zazwyczaj do kilkunastu sztuk. Dominujące samice ochraniają młode podczas przemieszczania się stada. Są szybkie, więc na otwartej przestrzeni mogą być trudne do złapania jednak nie mają się gdzie schować. Najczęściej spotkamy je w lasach lub na łąkach, gdzie lubią się paść.


JELEŃ
NASTAWIENIE: Neutralne, jednak spłoszony ucieka, lub atakuje. 
ZAGROŻENIE: Średnie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 4/12
WYSTĘPOWANIE: Lasy, Centrum, Błonia, Zielone Wzgórza
OPIS: Majestatyczne zwierzę z ogromnymi porożami, które symbolizują siłę jelenia. Podobnie jak w przypadku łosi, należy na nie polować w większej grupie, gdyż podczas ataku może bronić się przy pomocy poroży. Z reguły są one zrównoważone, dumne i dosyć terytorialne. Jako przewodnik stada stara się chronić rodzinę oraz bezpiecznie poprowadzić ją na pastwiska. Podobnie jak o łani, możemy otrzymać skórę oraz wykorzystać poroża nie tylko do dekoracji ale na przykład do niektórych obrzędów.

ŁOŚ
NASTAWIENIE: Neutralne, jednak spłoszony ucieka, lub atakuje.
ZAGROŻENIE: Średnie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 5/12
WYSTĘPOWANIE: Lasy, Centrum, Błonia, Zielone Wzgórza
OPIS: Flegmatyczne zwierzę o spokojnym charakterze z wielkimi łopatami na głowie. Poroża te mogą wyrządzić wiele krzywdy wilkowi, który w pojedynkę postanowi powalić tak ogromne zwierzę, tak więc poleca się polować w grupie co najmniej trzech wilków. Są to zwierzęta stadne, często przemieszczające się wzdłuż północnego pasa w poszukiwaniu pożywienia.

ODYNIEC
NASTAWIENIE: Negatywne
ZAGROŻENIE: Wysokie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 9/12
WYSTĘPOWANIE: Lasy, Bagna
OPIS: Niektórzy nazywają go Szalonym Dzikiem z powodu tratowania wszystkiego na swojej drodze oraz ze względu ślepia przypominające rozżarzone węgielki. Od zwykłego dzika odróżniają go również ogromne kły wyrastające z żuchwy, co czyni go jeszcze bardziej niebezpiecznym. Jest bardzo agresywny, zwłaszcza locha z warchlakami, wobec innych stworzeń, tak więc należy unikać spotkania z stadem odyńców. W przypadku natknięcia się nawet na pojedynczego dzika, radzi się, aby wdrapać się na grube, wysokie drzewo oraz przeczekać zagrożenie.

GRYF
NASTAWIENIE: Negatywne
ZAGROŻENIE: Bardzo Wysokie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 11/12
WYSTĘPOWANIE: Zielone Wzgórza, Północne Wzgórza
OPIS: Mityczne stworzenie będące połączeniem orła z lwem. Są bardzo niebezpieczne, gdyż posiadają one silny instynkt terytorialny. Wobec nieznajomych na swoim terenie są bardzo agresywne, również dla innych, obcych gryfów. Są silne, uzbrojone w ostre szpony i dziób zdolny do rozszarpania mięsa przez co są jednymi z groźniejszych stworzeń na terenie klanu. W czasie lęgu, który trwa mniej więcej od marca do kwietnia, należy unikać wyższych partii gór, gdzie się gniazdują, gdyż samice są bardzo protekcjonalne wobec młodych i swojego domu.

ORZEŁ
NASTAWIENIE: Neutralne, jednak spłoszony ucieka, lub atakuje. 
ZAGROŻENIE: Minimalne
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 2/12
WYSTĘPOWANIE: Lasy, Centrum, Zielone Wzgórza, Północne Wzgórza
OPIS: Duży ptak drapieżny cechujący się doskonałym wzrokiem. Jest w stanie wypatrzeć ofiarę z kilkuset metrów. Szybki i zwinny ptak, który jest świetnym łowcą. Nie jest on niebezpieczny lecz w przypadku wyczucia zagrożenia będzie bronić swoje gniazdo, podobnie się zachowa, gdy zostanie spłoszony. Orle pióra są wykorzystywane w rozmaitych celach.

RYŚ
NASTAWIENIE: Negatywne
ZAGROŻENIE: Wysokie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 9/12
WYSTĘPOWANIE: Lasy
OPIS: Duży kot o dosyć silnym instynkcie terytorialnym. Można go poznać po charakterystycznych pędzlach na uszach. Jest szybki i zwinny oraz posiada niezwykły zmysł równowagi. Dzięki temu bezproblemowo przeskakuje między drzewami by złapać swoją ofiarę. Rysie są agresywnie do nas nastawione dlatego nie należy ich prowokować do ataku. Jeden dorosły samiec rysia może być bardzo niebezpieczny dla samotnego wilka. Uzbrojony w ostre pazury i kły może zadać wiele dotkliwych ran.

CHIMERA
NASTAWIENIE: Negatywne
ZAGROŻENIE: Bardzo Wysokie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 12/12
WYSTĘPOWANIE: Zakazany las,
OPIS: Jest znana z legend jako hybryda posiadająca głowy trzech różnych zwierząt – barana, węża i lwa. Jednakże chimery krążące po naszym terenie mają jedynie głowy węża i lwobarana, lecz w przeciwieństwie do swoich przodków wykształciły skrzydła zdolne unieść potężne lwie ciało w powietrze. Mimo ogromnej postury mogą one zaskoczyć kocią zwinnością oraz niezwykłą precyzja ataku przeciwnika. Zawdzięczają to swoim głowom, które mają w swoim zasięgu niemalże całą okolicę. Należy jednak zauważyć, że głowa węża ma słabszy wzrok w porównaniu do lwiej części ciała lecz nadrabia to silnie wyostrzonym zmysłem węchu. Są wrogo do nas oraz do innych nastawione tak więc zaleca się unikanie walki z chimerami. Dodajmy, że to jest to najprawdopodobniej gatunek zagrożonym wyginięciem – spotkano się tylko z kilkoma sztukami na naszym i pobliskich terenach.

JEDNOROŻEC
NASTAWIENIE: Pozytywne, jednak sprowokowany zaatakuje.
ZAGROŻENIE: Średnie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 4/12
WYSTĘPOWANIE: Zaczarowany Las
OPIS: Majestatyczny koń ze złotym rogiem na czole, który według legendy może leczyć… Te zwierzęta są bardzo dumne więc bardzo łatwo je urazić swoim niegrzecznym zachowaniem. Są również bardzo szlachetne, przez co nie nawiedzą przemocy, destrukcji oraz walk. Nie oznacza to, że nie zaatakują one w chwili zagrożenia. Spłoszony jednorożec może dotkliwie skopać nieszczęśnika. Mówi się, że są w stanie zobaczyć one dusze innych widząc, czy jest ona czysta czy skażona złem. W lesie można po znajdować złote rogi, które po śmierci zwierzęcia zostają na tym świecie, by mogły one szerzyć dobro po śmierci. Są bardzo cenne, głównie ze względu na swoje magiczne właściwości lecznicze; zmielony na proch tworzy magiczny pył o szerokim zastosowaniu.

PEGAZ
NASTAWIENIE: Pozytywne
ZAGROŻENIE:  Średnie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 3/12
WYSTĘPOWANIE: Zaczarowany Las
OPIS: Pegazy to mityczne konie z skrzydłami ptaka na których potrafią przemierzyć kilkaset kilometrów w przestworzach. Najczęściej przybierają one siwą maść lub inne jej odmiany, inne maści są rzadkością. Te koniowate są pozytywnie do nas nastawione i chętnie służą swoją pomocą. Czasami niektóre wilki proszą je o pomoc w podrzuceniu ich do pewnego miejsca, oczywiście za odpowiednią łapówkę (bardzo lubią jabłka oraz marchewki). Konie te żyją w dużych stadach, którym najczęściej przewodzi najsilniejszy samiec. Aby zaskarbić sobie ich przychylność, należy udać się do ich przywódcy i odpowiednio wkupić się w jego łaski. Pióra pegaza można wykorzystać w różnych rytuałach magicznych i szamańskich.

KELPIA
NASTAWIENIE: Negatywne
ZAGROŻENIE: Bardzo Wysokie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 12/12
WYSTĘPOWANIE: Przybrzeże
OPIS: Z pozoru są zwykłymi końmi wodnymi, lecz to tylko pozory, gdyż Kelpie są bardzo niebezpiecznymi stworzeniami. Gdy wychodzą na ląd, przybierają postać pięknych, srebrnych koni galopujących wzdłuż plaży. Są z pozoru łagodne, towarzyskie i chętne do zabawy mają niecne plany wobec nieświadomych wilków i innych rozumnych stworzeń. Zachęcają one do wejścia na ich brzeg pod pozorem wspólnej przejażdżki wzdłuż wybrzeża. Nic bardziej mylnego… Gdy tak się stanie, Kelpie w szaleńczym cwale pędzą ku morzu, by zatopić nieszczęsnego jeźdźca a następnie pożywić się… W przypadku spotkania ich pod wodą są bardzo agresywne wobec obcych i nie wahają się zaatakować przeciwnika, chcąc zrobić z niego kolejną swoją ofiarę. Łuski Kelpii znalezione na plaży warto zachować i złożyć w ofierze by móc oddychać pod wodą.

TESTRALL
NASTAWIENIE: Pozytywne, jednak sprowokowany zaatakuje
ZAGROŻENIE: Średnie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 7/12
WYSTĘPOWANIE: Zakazany Las
OPIS: Przeciwieństwo pięknych jednorożców i pegazów lecz tylko z wyglądu. Te pierwsze można nazwać dniem, natomiast Testralle są bezksiężycową nocą. Przypominają one żywe szkielety o ciemnej powłoce ciała. Charakterystyczną cechą tych zwierząt jest zastąpienie błony międzypalcowej w skrzydłach pewnym dziwnym, czarnym dymem. Są spokojne i pokojowo nastawione do innych zwierząt, jednakże sprowokowane mogą zaatakować i dotkliwie zranić. Wbrew pozorom Testralle nie są roślinożerne lecz wszystkożerne. Najbardziej lubią świeżą dziczyznę. Krew tych stworzeń wykorzystywana jest w różnego rodzaju rytuałach.


NIEDŹWIEDŹ
NASTAWIENIE: Negatywne
ZAGROŻENIE: Wysokie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 9/12
WYSTĘPOWANIE: Lasy, Zielone Wzgórza, Północne Wzgórza
OPIS: Wielka i włochata góra brązowego futra mieszkająca w wielu jaskiniach. Należy uważać by pewnego jesiennego dnia nie zastać go w swojej jaskini, gdzie będzie hibernował przez najbliższe 4-5 miesięcy. Jest agresywnie nastawiony do innych zwierząt a biorąc pod uwagę jego siłę, ostre zęby oraz pazury i niedoceniana zwinność jest bardzo niebezpieczny. Należy zwłaszcza uważać na samicę z młodymi, która będzie szukała pożywienia dla swoich maluchów oraz na samotne samce, które atakują wszystko na swojej drodze. Nie wolno prowokować ich do walki, zwłaszcza, gdy jesteśmy sami.

BARAN
NASTAWIENIE: Neutralne, jednak spłoszona ucieka lub jeśli jest samcem atakuje
ZAGROŻENIE: Średnie, samiec może ugodzić rogami
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 6/12
WYSTĘPOWANIE: Terytorium Człowieka
OPIS: Udomowione zwierzę należące do człowieka. Można je poznać po rogach umieszczonych po bokach głowy – im dłuższe i bardziej kręcone tym osobnik jest starszy. Podobnie jak bydło, podczas ciepłych letnich dni opasa się na pastwiskach natomiast na zimę są one sprowadzane do specjalnych budynków na zimę. Z owiec, samic barana, można pozyskać wełnę – materiał z którego możemy uzyskać tkaniny lub ciepłe ubranie potrzebne do wyprawy na Daleką Północ. Ich mięso jest smaczne acz trzeba je umiejętnie zakonserwować by za szybko się nie zepsuło. Na barany należy polować w większej grupie, ponieważ rozjuszony osobnik może zaatakować.

NIOHOGGR
NASTAWIENIE: Negatywne
ZAGROŻENIE: Bardzo Wysokie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 12/12
WYSTĘPOWANIE: Zakazany Las, Przybrzeże
OPIS: Piękny i jednocześnie bardzo niebezpieczny rajski ptak o pięknych, soczystych kolorach piór oraz niezwykłym głosie. I właśnie to sprawia, że jest bardzo niebezpieczny. Jego nierealne upierzenie zaciekawia nieświadome stworzenie a gdy Niohoggr zauważy jego obecność, zaczyna swoją zabawę w kotka i myszkę. Po pewnym czasie ukazuje swoje prawdziwe oblicze, hipnotyzując swoją ofiarę, patrząc jej w oczy, niczym wymarłe bazyliszki. Ta wtedy spełnia każde jego życzenie a te ma tylko jedno – aby jego ofiara zginęła. Co ciekawe za każdym razem zmienia on sposób na pozbawienia życia, co do tej pory nie jest do końca wyjaśnione dlaczego. W przypadku zauważenia wielokolorych piór i usłyszenia pięknego, ptasiego śpiewu, należy zamknąć oczy i nie ruszać się, czekając, aż jego głos zniknie.

BYDŁO
NASTAWIENIE: Neutralne, jednak spłoszony ucieka lub atakuje
ZAGROŻENIE: Średnie, może ugodzić rogami i uderzyć z kopyta
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 3/12
WYSTĘPOWANIE: Terytorium Człowieka
OPIS: Flegmatyczny roślinożerca udomowiony przez istotę ludzką. W ciągu ciepłych dni spokojnie żyje na zielonych pastwiskach gdzie się opasa, natomiast podczas zimy ludzie chowają je do jakiś drewnianych budynków, gdzie zimują. Ludzie oprócz mięsa i skóry pozyskują od nich mleko; i my czasami korzystamy z produktów ich pochodzenia. Mięso wołowe jest bardzo smaczne i pożywne, jednak należy uważać, gdyż potrafią mocno poturbować swoimi racicami lub rogami. Są dosyć duże i ciężkie więc polujemy na nie w większej grupie.

DRÓB
NASTAWIENIE: Neutralne, jednak spłoszony ucieka
ZAGROŻENIE: Żadne, jest naszym pokarmem.
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 1/12
WYSTĘPOWANIE: Terytorium Człowieka
OPIS: Są nie latającymi ptakami, które podobnie jak krowy zostały udomowione przez człowieka. Są drobne i niewielkie, tak więc wystarczy jeden wilk. Mięso drobiowe jest bardzo zdrowe i często podajemy w przypadku choroby. Trzeba jednak uważać na koguty, które mogą się okazać nieco nieprzyjaźnie nastawione do obcych. Wtedy dziobią przeciwnika i robią wiele szumu.

ARACHNOMORF
NASTAWIENIE: Negatywne
ZAGROŻENIE: Bardzo Wysokie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 12/12
WYSTĘPOWANIE: Zakazany Las, Jaskinie i Nory
OPIS: Wielkie pajęczaki żyjące głęboko pod ziemią. Żyją w grupach liczących od kilku do kilkunastu sztuk, każda jest prowadzona przez najsilniejszego osobnika którym najczęściej jest samica. Poza dużym rozmiarem, Arachnomorfy mają wielkie, rubinowe ślepia, jednak są prawie ślepe, zwłaszcza w kontakcie z ostrym światłem. Odbierają one bodźce w postaci wibracji oraz poniekąd dźwięków dzięki włoskom zlokalizowanym na odnóżach lokomocyjnych. W przypadku spotkania Arachnomorfa należy zachować spokój oraz pod żadnym pozorem nie hałasować ani nie powodować silnych i gwałtownych wibracji. Pająki te są bardzo szybkie i doskonale znają swoje terytorium. Ich szczątki są wykorzystywane w różnych, dziwnych rytuałach a ich jad pomaga w leczeniu niektórych chorób. 


WIEWIÓRKA
NASTAWIENIE: Neutralne, jednak spłoszona ucieka
ZAGROŻENIE: Żadne, jest naszym pokarmem.
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 2/12
WYSTĘPOWANIE: Lasy
OPIS: Niewielki, rudy gryzoń z długim, puchatym ogonem. Najczęściej można spotkać je biegające na gałęziach wśród koron drzew. Ciężko je znaleźć jesienią, gdy wszystko dookoła jest w odcieniach złota, pomarańczy i czerwieni. Jest bardzo zwinna i nawet sprytna, lubi też podkradać niektóre błyskotki tak więc należy pilnować swojej biżuterii podczas spaceru w lesie. Mięsa z niej niewiele a wysiłek potrzebny na jej złapanie czasami nie jest wart polowania.

SOWA
NASTAWIENIE: Neutralne, jednak spłoszona ucieka
ZAGROŻENIE: Minimalne
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 3/12
WYSTĘPOWANIE: Lasy
OPIS: Drapieżny ptak o różnokolorowym upierzeniu, głowie w odcieniach bieli i szarości. Działa głównie pod osłoną nocy, gdzie poluje na niewielkie gryzonie, które są aktywne właśnie po zachodzie słońca. Sowy słyną ze swojej czujności i doskonałego wzroku, nawet po zmierzchu. Gnieżdżą się w wielu lasach i tam również polują. Nie jest ona naszą zwierzyną łowną a spłoszona, ucieka.

WIWERNA
NASTAWIENIE: Negatywne
ZAGROŻENIE: Bardzo Wysokie
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 11/12
WYSTĘPOWANIE: Zielone Wzgórza, Północne Wzgórza
OPIS: 
Przypomina ona smoka lecz jest nieco mniejsza od swoich kuzynów z Dzikiego Zachodu. Nie należy jednak lekceważyć wiwern, gdyż dorosły samiec może być wielkości dużego drzewa; samica jest niewiele mniejsza jednak różni się ona wielkością łap i rozmiarem skrzydeł. Żyją one w dwuosobnikowych grupach wraz z ewentualnymi młodymi. Ich ubarwienie zależy od ich rasy – wiwerny z Wzgórza Fjell mają zielone łuski, pomagają one ukryć się w koronach drzew. Gady z wzgórz Nordlige posiadają ubarwienie w kolorze lodu i śniegu. Każda sztuka ma na końcu ogona ostrze zawierający silny jad, który zaczyna działać nawet po kilku godzinach po zatruciu. Należy szybko podać odtrutkę; należy też pamiętać, że należy użyć surowicy odpowiedniej do danej rasy. Są bardzo agresywne wobec wszystkich stworzeń. Nawet będąc w dużej grupie nie należy podejmować próby ataku wiwerny, nawet gdy jest jedna.

ZAJĄC
NASTAWIENIE: Neutralne, jednak spłoszony ucieka
ZAGROŻENIE: Żadne, jest naszym pokarmem.
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 4/12
WYSTĘPOWANIE: Lasy
OPIS: Niepozorny gryzoń o szarawym ubarwieniu. Najczęściej spotykany jest na Zielonych Błoniach gdzie się pożywia oraz ma swoje nory. Jest naszą zwierzyną łowną tak więc to tam na niego polujemy. Jest bardzo szybki więc polowanie na niego wymaga bardzo dobrej kondycji u łowcy. Szamani oraz niektóre wilki chętnie przyjmą króliczą łapkę jako amulet na szczęście.

KRUK
NASTAWIENIE: Neutralne, jednak spłoszony ucieka
ZAGROŻENIE: Minimalne
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 3/12
WYSTĘPOWANIE: Lasy, Zielone Wzgórza
OPIS: Czarny ptak będący zwiastunem nieszczęścia, bólu i śmierci. Często przebywa w okolicach Świątyni i Ołtarza, zupełnie jakby bogowie obserwowali nasz szacunek do świętych miejsc za jego pośrednictwem. Poza tym spotykany jest we większości lasów gdzie się gniazduje. Nie należy on do naszej zwierzyny łownej jednak krucze kości zostaną chętnie użyte przez szamanów. 


SZCZUR
NASTAWIENIE: Neutralne, jednak spłoszony ucieka lub atakuje
ZAGROŻENIE: Minimalne
STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 1/12
WYSTĘPOWANIE: Terytorium Człowieka, Lasy
OPIS: Niewielki gryzoń często uważany za szkodnika niszczącego zapasy oraz pomieszczenia. Trzeba uważać by nie zagnieździły się w naszych domach, ponieważ ciężko się ich pozbyć. Niektóre osobniki mogą być również nosicielami groźnych chorób. Nie są naszą zwierzyną łowną ale szczurza skóra może zostać wykorzystana w wielu wyrobach.






















Brak komentarzy

Prześlij komentarz